Schimbarea majoră pentru traficul din București pleacă de la trecerile de pietoni: anunțul oficial care ar putea salva vieți

de: Alexandru Puiu
01 08. 2022

La fel ca în cazul multor alte dezastre provocate de problemele de infrastructură din România, suntem lideri la persoane accidentate pe trecerea de pietoni. Există însă o posibilă soluție ce pare îmbrățișată de autorități.

Un număr surprinzător de mare de treceri de pietoni din București nu sunt semaforizate, unele au și marcajele aproape șterse, în timp ce altele au semnele care pre-semnalizează trecerea ascunse de vegetație, mai ales vara. Dacă nu era evident, acest cumul de circumstanțe creează contextul perfect pentru accidente grave și foarte grave, atât ziua, dar mai ales noaptea. Deși există mai multe soluții care ar putea fi adoptate, cel puțin una dintre ele se pare că se află pe lista Consiliului General al Municipiului București (CGMB).

Cum se schimbă traficul din București

Pentru creșterea siguranței rutiere în zona trecerilor de pietoni nesemaforizate, CGMB a adoptat un proiect de hotărâre prin care zebrele să fie iluminate și semnalizate luminos. Acest detaliu s-ar putea reflecta, în condiții ideale, în prevenirea unor accidente grave care devenit evenimente uzuale pe mai multe bulevarde din București.

Noul proiect al Consiliului General al Municipiului București va cuprinde nu mai puțin de 149 de treceri de pietoni, urmând să se extindă ulterior în întregul oraș. Lucrările vor fi efectuate de Administrația Străzilor București.

Ca soluție practică adoptată de administrația Capitalei, trecerile de pietoni vor deveni inteligente, prin amplasarea unor proiectoare LED, menite să genereze un flux luminos concentrat pe trecerea de pietoni. Mai mult decât atât, în carosabil, vor fi instalați markeri luminoși, tot de tip LED, împreună cu senzori de mișcare, ce simt prezența pietonilor și declanșează semnalizarea pentru avertismentul celorlalți participanți la trafic.

Scopul întregului efort financiar este de a reduce numărul de accidente care se produc pe străzile aflate în administrarea Administrației Străzilor București. Aceste metode de creştere a siguranţei rutiere pe timp de noapte, împreună cu îngustarea benzilor de circulaţie în zona trecerilor de pietoni, retrasarea marcajelor benzilor de circulaţie, crearea insulelor de siguranţă pentru pietoni pe axul drumului vor determina conducătorii autovehiculelor să încetinească preventiv, se precizează în documentul CGMB.